Години спілкування

 




Година спілкування "Чесність і добропорядність "


Кожна людина у своєму житті має спиратися на віру, надію, любов. Ці принципи свідчать про високу духовну силу людини.

Якщо віра, надія і любов – це чесноти, то, розуміючи їх значення, спробуйте знайти тлумачення слова чесноти.

Учнівський колектив об’єднується в групи та отримує завдання на аркуші: «Чеснота – це…».


Чеснота – це принцип, який визначається високими моральними якостями, сумлінним ставленням до своїх обов’язків, щирістю у стосунках з людьми, моральною стійкістю.

  • Якщо людина живе за такими принципами, тобто дотримується чеснот, то якими іншими словами можна назвати такі справи? (Добротворення, добродіяння, доброчинність.)

  • А що нам допоможе творити добро? (Віра, Надія, Любов)


  • Це тільки перші чесноти, які допомагають добротворенню, але є й інші. 

  • Чому важливо знати чесноти і дотримуватись їх?


- Що допомагає людині прожити праведно?


 

  1. Совість – усвідомлення і почуття моральної відповідальності за свою поведінку, свої вчинки перед самим собою, людьми, суспільством; моральні погляди, принципи, переконання, сумління.

Совість – це глас Божий. (Італійське прислів’я )

  1. Справедливість – любов до істини, стійкість і твердість у добродіянні, мужність, терпіння і віра. Ніякі негаразди не змусять їх зрадити правду. Справедливість – це добродіяння, протилежне марнолюбству (лицемірство, лестощі, безсовісність, заздрість, самовиправдовування ).

  2. Честь – це гідність людини , що викликає і підтримує загальну повагу. Честь – це добродіяння, протилежне безчесті, ганьбі.



АНКЕТУВАННЯ  1: «ЧЕСНІСТЬ ПОЧИНАЄТЬСЯ З ТЕБЕ»





Година спілкування 
"Академічна доброчесність для школярів "



Академічна доброчесність — це сукупність етичних принципів та визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження наукової (творчої) діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання та/або наукових (творчих) досягнень.


Основні принципи академічної доброчесності:

  • старанність, самостійність у навчанні;
  • відповідальність за власні вчинки і чесне здобуття оцінок;
  • толерування думок інших, взаємоповага та підтримка;
  • гідна та моральна поведінка під час навчального процесу та поза ним.

До порушень академічної доброчесності належать:

  • плагіат;
  • списування;
  • хабарництво;
  • фальсифікація результатів досліджень;
  • необ’єктивне оцінювання;
  • здавання іспитів підставними особами.

Наслідки тривалих та системних порушень академічної доброчесності:

  • знецінення університетських дипломів у країні, невизнання їх за кордоном;
  • випускникам університетів важко влаштуватися на хорошу роботу, бо роботодавці не довіряють системі вищої освіти та закладам вищої освіти;
  • зниження якості медичного обслуговування;
  • стагнація науки, знецінення наукового потенціалу держави;
  • гальмування розвитку економіки;
  • країна втрачає авторитет у світі.

Чому академічна доброчесність важлива:

  • забезпечує довіру до результатів навчання;
  • передбачає здобуття власних знань і розвиток власних здібностей;

Учням треба наголошувати, що коли вони списують чи дають списати комусь – розвиток неможливий.

  • забезпечує чесний вступ до університету, а потім – гарну роботу;
  • зараз світ глобалізований: щоби навчатися за кордоном, потрібно дотримуватися принципів академічної доброчесності.

Порушення академічної доброчесності?

Порушенням академічної доброчесності вважається:

Академічний плагіат - оприлюднення (частково або повністю) наукових (творчих) результатів, отриманих іншими особами, як результатів власного дослідження (творчості) та/або відтворення опублікованих текстів (оприлюднених творів мистецтва) інших авторів без зазначення авторства;
Самоплагіат - оприлюднення (частково або повністю) власних раніше опублікованих наукових результатів як нових наукових результатів;
Фабрикація - вигадування даних чи фактів, що використовуються в освітньому процесі або наукових дослідженнях;
Фальсифікація - свідома зміна чи модифікація вже наявних даних, що стосуються освітнього процесу чи наукових досліджень;
Списування - виконання письмових робіт із залученням зовнішніх джерел інформації, крім дозволених для використання, зокрема під час оцінювання результатів навчання;
Обман - надання завідомо неправдивої інформації щодо власної освітньої (наукової, творчої) діяльності чи організації освітнього процесу; формами обману є, зокрема, академічний плагіат, самоплагіат, фабрикація, фальсифікація та списування;
Хабарництво - надання (отримання) учасником освітнього процесу чи пропозиція щодо надання (отримання) коштів, майна, послуг, пільг чи будь-яких інших благ матеріального або нематеріального характеру з метою отримання неправомірної переваги в освітньому процесі;
Необ'єктивне оцінювання - свідоме завищення або заниження оцінки результатів навчання здобувачів освіти.
Наслідки



АНКЕТУВАННЯ  2: «АКАДЕМІЧНА ДОБРОЧЕСНІСТЬ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ»




Психологічні тести